Ahad, 2 Februari 2014

::Aku yang Dulu Bukanlah yang sekarang :')



Dulu aku jahil

bukan aku tak kenal Tuhan

cuma hati ditakluk syaitan.

Dulu aku jahil

bukan aku tiada agama

cuma kosong aku rasa.

Dulu aku jahil 

bukan Islam aku tak pasak

cuma degil membentak-bentak.

Dulu aku jahil 

bukan aku tak kenal Quran

cuma leka dengan perasaan.

Dulu aku jahil

bukan aku sebatang kara

cuma hidup penuh lagha.

Dulu aku jahil

kini aku punya Engkau

moga aku tak lagi tersasar .


Diriku.. yg dulunya jahil,kini, dan tidak tahu bila lagi harus hidup dlm dunia kejahilan diri sendiri..
tp langkah demi langkah aku berusaha dlm mncari REDHA ALLAH SWT. Kadang aku bangkit,kadang aku jatuh,aku bangkit,aku jatuh semula dan terus brusaha bangkit slagi kesempatan masih diberi.. itu lumrah hidup manusia dlm dunia penghijrahan.. Allah..sgt mencabar..
dulu aku tdk kenal ape itu HARAM.. ape itu HALAL.. ape itu DOSA.. ape itu PAHALA.. sungguh jahil diri ini..
dulu aku rimas! Tutup sana.. tutup sini.. x bole pkai itu.x bole pkai ini.. Arghhhh!!
keluhan diri yg jahil agama..!
jahilnya aku :’(
lama kelamaan aku mencuba pakaian yg longgar dan tudung yg menutupi..
melihat cermin,berdiri dihadapan cermin dgn menggayakan pakaian MUSLIMAH!
Menitis air mata,ketenangan mula mendakap diri aku.. YA ALLAH.. :’( adakah ini hidayah MU kepada aku yg hina ini.. malunya aku kpdMU YA ALLAH…….
Alhamdulillah Allah menghantar sahabat2 yg baek agamanya membantu diri ini..
Alhamdulillah.. langkah demi langkah dlm pebaiki diri,dr segi akhlak,ilmu dan lain2…
tapi…. Kadang2,aku terjatuh juga.. Aku bangkit semula.. Alhamdulillah diberi kekuatan… aku jatuh lagi dek kerana NAFSU(SYAITAN MENGUASAI HATI DAN AKAL AKU)
aku bangkit semula… dengan TAUBAT.. TAUBAT.. TAUBAT kepada ALLAH S.W.T.
diriku tdk akan sempurna.. PENDOSA…
diri ini usaha mencari REDHA ALLAH…♥ SYUKUR…

#kegigihan kearah yg baik,pasti ALLAH akn bantu kita. Hebat kn ALLAH..
SUBHANALLAH HIWABIHAMMDIH … SUBHANNALLLAHIL’AZIM…. 



JazakaAllah Khairan Kathira :D Inni Akhafullah.. Pendosa tanpa noktah.. insan Menanti Jannah
 sejarah yang berlalu usah dikenang, moga kita mulakan perjalanan hidup yang baru ^_^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan