Ahad, 14 September 2014

H I J R A H ????

 assalamualaikum wahai sahabat2 sekalian ^ _^



Hijrah ?
Ye ---- Korang kena percaya apa yang aku nak kata ni ,
Dulu , aku lahir-lahir , mak aku tak pakai kan lagi aku tudung .
Takde nya mak aku sarungkan tudung labuh kat kepala aku masa tu.
Aku tak nak kata bila aku start pakai tudung , tapi aku boleh kata aku bertudung labuh pun macam dah lewat sangat. Tapi bak kata omputih ; " better late than never "

Ye lah, baik lambat asal kau tak buat langsung. Rasa macam rugi tau tak kau tak dapat rasa macam apa yang orang rasa. At least kau mesti ada desire nak cuba . Macam aku. Last-last maintain je.
Pastu kan , aku mula kenal apa benda 'handsock' ni pun bukan time aku lahir. Aku kenal dari orang-orang keliling aku . Aku nampak cantik kan, pastu aku try lah pakai, rupanya tambah cantik pulak bila aku pakai, pastu aku keep wearing it until now.
Begitu juga dengan stokin . Jangan kata lah dulu aku selesa pakai stokin ni. Angin tak masuk dalam kaki kot. Tapi kan , aku rasa kalau tangan boleh aku cover, kenapa kaki tak kan ? So , ada akal , boleh pikir logik sikit .

Sekarang , aku tau hampa mesti kata nak ambik masa kan nak ubah semua tu. Haah memang , tapi cuba hampa pikir elok-elok , hampa dah lalui zaman jahiliyah hampa sejak kecik sampai kebesaq ( awat aku cakap lagu loghat utara ) , korang tak ada ke rasa nak berubah ? Kenapa nak maintain ? Korang tau tak , bila korang dah berubah dari logam ke emas selama beberapa tahun, agak-agaklah kan , korang nak ke kembali kepada bentuk logam tu ? Agak-agak nak tak ? Aku rasa semua tak nak kot sebab emas tu nilai dia tinggi kan ? Lagipun , duration korang berubah dari buruk ke baik tu pun ambik masa yang lama kan ? Tak kan nak sia-siakan pulak untuk kembali ke jalan jahiliyah .

hampa kena ingat ,
Kalau hampa2 semua nak maintain dengan zaman hampa yang sekarang ,
Hampa kena sedar benda tu akn bawa hampa pi syurga ke tidak. Sebab hampa sama je macam aku-- akan bangkit semula selepas mati.

Aku share mana yang patut, kalau baik korang telan . Kalau pahit , korang telan sambil tutup hidung.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan